Jumaat, 1 Mac 2013

Bendera Aneh dan Unik


Bendera adalah sepotong kain, sering dikibarkan di tiang, umumnya digunakan secara simbolik digunakan untuk melambangkan suatu negara untuk menunjukkan kemerdekaannya.
Tapi tahukah anda kalau bendera negara negara berikut ini memiliki keunikkan  dalam betuk dan designnya..


Bendera Negara Paling Aneh di Dunia.
1. Benin Empire
bendera1
Benin Empire bermula dari tahun 1440 sehinga 1897. Ini negara Afrika pra-kolonial memiliki bendera yang cukup pelik.bentuknya bendera lebih lebih mirip dengan tanda “warning” ataupun ancaman daripada simbol patriotisme.
2. Fryslan (Belanda)
Frysland adalah sebuah wilayah di Belanda. Bendera Frisian adalah bendera rasmi wilayah ini.
Ia memiliki empat biru dan tiga garis-garis penjuru putih dan tujuh kehidupan berbentuk hati.T-shirts kostum dari club bola sepak sc
3. Guam island
Bendera negara ini digunakan pada tanggal 9 Februari 1948.Di tengah bendera adalah lambang, sebuah lambang yang menggambarkan Agana Bay, sebuah perahu (sejenis kapal layar) dan pohon palm.
4. Isle of Man
Bendera dari Isle of Man alias flag of Man Mann adalah sebuah triskelion. triskelion adalah motif yang terdiri dari tiga spiral saling bertautan atau tiga kaki manusia bengkok. Hal ini benar-benar menggambarkan sesuatu yang cukup aneh dan agak horor, mengingatkan kita pada minyak kapak  (cap kaki tiga).
5. Mozambique
Pada bendera Mozambik Anda dapat melihat gambar AK-47. Ini adalah  satu-satunya bendera nasional di dunia dengan ciri-ciri seperti senapang modern. Dari melihat benderanya saja , orang akan berpikir bahwa membaca komik dan melawak sangat dilarang di sana.
6. The North Caucasian Emirate, Rusia
Caucasian
Emirate adalah badan negara yang mengisytiharkan diri secara virtual.Dalam setiap kes, mereka memiliki bendera yang menarik dalam
tempoh 1918-1921.
7. Libya
Ini adalah bendera paling aneh yang pernah ada. bendera mereka diadopsi  pada 11 November 1977. Ini adalah bendera paling sederhana di dunia, dengan seluruhnya warna hijau dan tidak ada ciri-ciri lain. betapa kreatifnya mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan